mandag 1. februar 2016

Tiden flyr!

Hei!

Må først beklage for lite oppdatering på bloggen her, men tiden går så fort at man ikke helt får med seg hva som skjer. Men nå skal jeg fortelle dere litt om hva som har skjedd de siste to ukene.

Som jeg skrev i det første innlegget så skulle vi gå to uker på engelsk språk skole før vi begynte i jobb. Siste skoledag var fredag 22/1. Det ble litt trist, for det er rart hvor koselig det var å gå på skolen igjen. Ville kanskje ikke sagt det samme om det var i Norge jeg gikk på skole igjen, men på The English school of Bournemouth var alt bare fint og gøy. Lærerene og elevene var veldig greie, og jeg tror alle lærte litt av hverandre. Lære måten var helt anderledes enn i Norge. Så på den fredagen dro vi ut på pub sammen med noen andre elever fra skolen for å ha det litt gøy før vi sa hadet.
Resten av helgen var jeg bare hjemme og slappet av før jeg skulle begynne på jobb. Det ble lang helg siden salongen er stengt på mandager, og det gjorde godt! :)

Så første dagen på jobb. Åh, jeg var så spent, jeg klarte nesten ikke å sove noe om natten før, da jeg bare lå å tenkte på hvorden det skulle bli å jobbe med helt ukjente folk og prate et helt annet språk hele tiden. Jeg begynte på jobb 09:30, så jeg måtte ta bussen fra her klokken 09:00. Dagen på jobb begynte med kurs, salongen hadde kurs i salg av produkter, så møte med de ansatte ble ikke før rundt 12. Det var litt rart og sitte i en forsamling med fler man skulle jobbe med i fler timer uten å kunne introdusere meg, eller snakke så mye med dem. Men når kurset først var ferdig og jeg fikk møtt og hilst på de fleste jeg skulle jobbe med så gikk det veldig greit. Alle var så hyggelige og i møtekommende. Så første dagen gikk til å observere for det meste, litt vasking, før jeg skulle vaske og føhne håret til en av de ansatte så hun kunne se hvordan jeg gjorde det. Her føhner de på en helt annen måte enn vi gjør i Norge, og det er veldig skjeldent de bare blåser håret tørt. Her tar de frem rundbørsten til alt. Om håret skal være rett uten volum, rett med volum, krøller, høyde eller bølger. Det er noe jeg ikke har gjort så mye av, er vel litt for glad i rette-, og krølltang. Men i løpet av uken har jeg lært litt av hvordan de gjør det, og ser fram til å lære mer. Resten av uken har gått til observering, litt vasking og rydding, vasking av hår til kunder, og på onsdag fikk jeg farget håret mitt, noe som var veldig nødvendig, haha. Jeg trives veldig godt på jobb, og kommer godt over ens med alle som jobber der. Salongen heter forresten The Industry, og du kan finne dem på facebook eller på hjemmesiden deres www.theindustryhairsalons.co.uk :)

Helgen har også vært veldig koselig. På fredag var vi, som i den norske gruppa, ute å spiste på pizza hut, det var veldig godt. På lørdag var jeg først på jobb fra kollekn var 09:00 - 17:00 og etter det dro vi ut for å spise igjen og litt å drikke. På søndag tok Sam oss med til Christchurch for å drikke kaffe å prate litt om første uka på jobb, for så å vise oss litt rundt og fortelle litt historie om byen. Det var veldig spennende. Og siden jeg har fri på mandager så har jeg tatt dagen til å slappe av før det er en ny uke på jobb i morgen, det gleder jeg meg til! :)

Her er noen bilder fra turen til Christchurch på søndag :)









Ha en fortsatt fin uke!

-Tina

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar